قالب وبلاگ


مدیر فردا
مدیریت و اقتصاد 
Blog Previous
Links

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدیر ایرانی و آدرس modirirani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اهميت روان شناسي رفتار مصرف كننده در زمان خريد
    روان شناسي رفتار مصرف كننده، يكي از گرايش هاي پرطرفدار در علم روان شناسي بوده و طي سال هاي اخير، توجه بسياري از صاحب نظران، توليدكنندگان و موسسات خدماتي را به خود جلب كرده است. 

    مواردي از مهم ترين و اصلي ترين زمينه هاي اين رشته، عبارتند از: توقعات، سليقه ها و نيازهاي مصرف كننده (مشتريان). به كمك اين علم، مي توان از طريق شناسايي رفتار مصرف كننده، عوامل موثر در برگزيدن مارك كالارا موردبررسي قرار داد و نيز عوامل فرهنگي و اجتماعي موثر بر تصميم گيري مصرف كننده را مورد تحليل كرد. 
با به كارگيري صحيح روش هاي مطالعه درمورد رفتار مصرف كننده و پيش بيني رفتارهاي مرتبط با خريد، مي توان به ساخت و ارائه بهتر كالاپرداخت كه در نهايت، منجر به افزايش فروش و رضايت مشتري مي شود. آشنايي با رفتار مصرف كننده در شيوه كيفيت و كميت كار سازمان تاثير مي گذارد.


موضوعات مرتبط: مدیریت بازاریابی
ادامه مطلب
[ شنبه 22 مهر 1391 ] [ 16:42 ] [ محسن محمدی ]

  تحقیقات بازار ودلایل استفاده از آن در سازمان ها

هادی بهزیون 


مقدمه: امروزه اطلاعات به عنوان يك منبع استراتژيك براي هر سازماني در آمده است. داشتن و يا دستيابي به اطلاعاتِ كامل،‌ مربوط و به‌هنگام مي‌تواند به عنوان يك مزيت رقابتي هر بنگاه اقتصادي قرار گيرد. داشتن اطلاعات مفيد براي هر سازماني ضروري است. براي انجام مؤثر فعاليت‌هاي شركت، فرآيند تصميم‌گيري و استفاده از فرصت‌هاي
 بازار، نياز به وجود سيستم اطلاعات تجاري الزامی است. سيستم اطلاعات تجاري، اطلاعات مورد نياز را در اختيار مديران براي كمك به فرآيند تصميم‌گيري قرار مي‌دهد.


موضوعات مرتبط: مدیریت بازاریابی
ادامه مطلب
[ شنبه 22 مهر 1391 ] [ 16:39 ] [ محسن محمدی ]

  كلينيك بازاريابي و تبليغات (marketing)

مميزي بازاريابي

شادي گلچين فر _ امير بختائي

مقدمه

جهان امروز حكم دهكده‌اي را يافته، كه سفره بازار يكپارچه‌اش در سرتاسر قاره‌ها گسترده است. آشنايي سنجيده و علمي با بازارهاي گوناگون و توانمنديها و كاستيهاي هر بنگاه، نيازمند خودشناسي است. بايد از نقطه شناخت خود حركت را آغاز كرد و به شناخت و درك نيازهاي آشكار و پنهان مشتريان رسيد.
ابزار پياده‌سازي اين فرايند مهم و حساس، «مميزي بازاريابي» (
MARKETING AUDIT) است كه پژوهشي گسترده و همه جانبه در وضعيت كليه اركان و فعاليتهاي بنگاه را سامان مي‌دهد. در سايه مميزي بازاريابي است كه مي‌توان فهميد در چه موقعيتي هستيم و چگونه مي‌توانيم به سمت تعالي حركت كنيم.
باوجود اينكه مميزي بازاريابي شاخه اي كاملاً تازه و نوپا در فعاليتهاي مديريت بازار تلقي مي‌شود، اما استقبال زيادي از آن شده و كاربردهاي فراواني يافته است.
 
اجراي صحيح مميزي بازاريابي، مانع ورشكستگي و انحلال شركتها و سازمانها مي‌شود و به آنها فرصت مي دهد تا منابع خود را براي كسب سود بيشتر متمركز كرده و از اتلاف آنها جلوگيري كنند.


موضوعات مرتبط: مدیریت بازاریابی
ادامه مطلب
[ شنبه 22 مهر 1391 ] [ 16:33 ] [ محسن محمدی ]

  امکان سنجي بازار و موانع آن در ايران

علي نياكان


چکيده: انجام مطالعات امکان‌سنجي کاربردي در بخش بازار همواره با تنگناها، موانع و محدوديتهاي بسيار همراه است که توجه نکردن به اين موارد، در بسياري از موارد نتايج کاربردي مطالعات بازار را به شدت منحرف خواهد کرد. در اين پژوهش تلاش شد تا براساس تجارب گذشته و با اتخاذ نگرشي متفاوت، برخي از تنگناها، موانع و محدوديت‌هاي فراوري محقق و کارشناس تحليل‌گر بازار، با تفکيک آن تحت دو سرفصل تنگناها و موانع ساختاري و سپس تنگناها و موانع اجرايي، مورد بازنگري و تأمل دوباره قرار گيرد.


موضوعات مرتبط: مدیریت بازاریابی
ادامه مطلب
[ شنبه 22 مهر 1391 ] [ 16:27 ] [ محسن محمدی ]


خلاصه كتاب:

 راز اول: با بیان یک داستان خوب می توانید دیگران را متقاعد کنید. درکتاب قبلی خود نوشته ام که یکی از این رازهای پنهان"قصه گویی" است. مردم به شما گوش خواهند داد و جذب پیام شما خواهند شد؛اگر مقصود خود را در قالب یک داستان جذاب بیان کنید. یکی از دلایل موفقیت یکی از نامه های فروش من آن است که این نامه با جمله ی «نزدیک بود که اشکم در بیاید........» شروع می شود . این عنوان در ابتدای نامه حکایت از یک داستان دارد نه یک پیشنهاد خرید. 

 


موضوعات مرتبط: مدیریت بازاریابی
ادامه مطلب
[ شنبه 22 مهر 1391 ] [ 16:16 ] [ محسن محمدی ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

<< مطالب جدیدتر    ........   مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

About

هدف از راه اندازی این وب سایت کمک به دانشجویان و اساتید در رشته مدیریت می باشد . جهت بهتر شدن وبلاگ با ارسال مطالب علمی تان و نظریات خویش مارا خوشنود ساخته و ما را یاری نمائید قبلا از همکاری همه جانبه شما متشکریم. با تشکر: مدير وبلاگ محسن محمدی لیسانس مدیریت صنعتی و دانشجوی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش مالی
Archive
Custom

   آی پی رایانه شما :